wtorek, 26 marca 2013

,,Powrót Młodego Księcia'' A.G. Roemmers

Autor: A.G. Roemmers
Tytuł:  ,,Powrót Młodego Księcia''
Wydawnictwo:  W.A.B.

Miałam wielki dylemat stojąc z tą książką w ręku- wziąć czy nie? Po bardzo ciekawej, pouczającej i zachwycającej lekturze ,, Małego Księcia''  Antoine’a Saint-Exupéry’ego miałam chęć na książkę w takich klimatach. I to był błąd. Gdyż ta książka do bólu przypomina swoją poprzedniczkę. W pewnych momentach nawet zastanawiałam się czy czasem autor nie ma jej przed swoim nosem. Może tak krytycznie podchodzę do niej, ponieważ wymagam zbyt wiele? W książce niby są poruszane ważne tematy takie jak: filozofia, mądrość, sens życia, śmierć.. Ale można wyczuć pewien niedosyt i infantylność głównego bohatera. Według mnie za bardzo ,,naciągane'' i nie tego można się spodziewać. Odpowiedzi są proste, przez co po prostu czasem aż zbyt puste. Sama uwielbiam powieści filozoficzne, gdyż dzięki nim możemy poznać głębie samego siebie. Jeśli ktoś poszukuje sensu swojego życia czy też odpowiedzi na nurtujące go pytania egzystencjalne, powienien sięgnąć po tę książkę, chyba że jest bezwzględnie zakochany w ,, Małym Księciu'' i tak jak ja jest zdania: Co za dużo to niezdrowo. 

OCENA: 5/10 ( ze względu na moją dozgonną miłość do Małego Księcia i jego filozofii)

PS: Co do mojej propozycji a propos' stworzenia własnej listy książek, mam pewien pomysł. Niech każda z Nas wstawi na swojego bloga 10 swoich propozycji  (+ link do notki pod tym wpisem ). Ma też prośbę, bo chciałabym żeby odbyło się to na jakąś większą '' skalę'', mówcie komu się da i kto tylko byłby tym zainteresowany, bo im więcej osób tym więcej ciekawych książek. Później wybrałybyśmy najlepsze książki i stworzyły z nich listę. Co Wy na to? Może macie inny pomysł? Jestem otwarta na propozycje :)


 + chętnych proszę o wklejenie banera na swój blog 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zależy mi na Twojej opinii, ale proszę nie zostawiaj komentarzy typu ''Nie dla mnie'' lub ''Brzmi ciekawie''- wysil się trochę i doceń moją pracę. Zostaw adres swojego bloga, a na pewno zajrzę, jednak nie zostawiaj tu samych zaproszeń. Obraźliwe komentarze będą usuwane. Anonimie- podpisz się!